Care Blog

De 3 redenen waarom een partnerschap echt werkt. 

Het is nu 2 jaar dat ik in het Sales team werk van Triple A Solutions. Per week bel ik naar ongeveer 100 mensen. De meesten krijg ik niet aan de lijn en velen wijzen mijn voorstel af. Waarom is het zo moeilijk om iemand ervan te overtuigen, 15 min. van zijn tijd vrij te maken voor een korte kennismaking met een bedrijf? Ik ben gegeven redenen hiervoor beginnen bijhouden en ben tot de conclusie gekomen dat mensen niet graag de zaken veranderen. Verandering is vreemd en haalt mensen uit hun comfortzone. Toch is uit je comfortzone komen de beste manier om eens out-of-the-box te denken en frisse ideeën op te doen.

Microsoft Teams image 2
"Iemand die er is om jouw bedrijf mee te doen groeien."

Ik kan wel 10 redenen bedenken waarom prospecten aan de telefoon niet openstaan voor een eerste gesprek. Daar ga ik het vandaag niet over hebben, anders ben jij vanavond nog aan het lezen en is niet mijn bedoeling. Daarom heb ik voor jou de 3 meest voorkomende “excuses” opgesomd waarom mensen niet openstaan om met een “outsourcing” partner te werken. Geen leuk woord trouwens… Denk dan maar meer aan een partner of competence center. Iemand die er is om jouw bedrijf mee te doen groeien.

Ze zeggen wel vaak, zoals vandaag op een donderdagochtend aan de telefoon “ja, maar wij hebben onze manier van aanpak”, “we houden het liever inhouse” of “we hebben een bepaalde bedrijfscultuur”. Ik ben het er allemaal mee eens, toch denk ik dat het enkel een excuus is. Een soort van angst dat hun opvolging van facturen niet op de juiste manier gebeurt.

Flexibiliteit & Continuïteit

Één van onze troeven is juist FLEXIBILITEIT en dit op verschillende vlakken. Care & Collect kan een stukje van je credit management overnemen, van een belactie tot de volledige juridische procedure. Ook onze mensen zijn flexibel, ze wonen interne vergaderingen ter plaatse bij, werken op de systemen van de klant en nemen de policy en cultuur van de klant over.

Ik hoor ze het zo vaak zeggen, “ja maar ik wil niet dat eender wie mijn facturen opvolgt”. Dat is ook niet zo. Elke klant bij ons krijgt zijn dedicated persoon toegewezen met twee back-up consultants. Op deze wijze garanderen we de CONTINUÏTEIT van de job. Dit betekent dat elke dag van het jaar verzekerd kan worden dat er op een factuur of dossier van de klant kan gewerkt worden en dit volledig in naam en voor de rekening van de klant. De eindklant zal dus nooit te weten komen dat er wordt gebeld vanuit Care & Collect. We werken niet alleen aan de inning van de facturen maar bouwen ook een goede klantenrelatie op.

Het woord call center is al volledig achterhaald, we werven mensen aan die zowel op verplaatsing als consultant kunnen werken, alsook inhouse bij ons in Diegem voor onze klanten. Dus we zijn alles behalve het zoveelste contact center dat iemand opbelt. Een COMPETENCE CENTER met QUALIFIED PEOPLE waar we ons focussen op een totaaloplossing die gaat van collection over controlling tot analyse. Het volledige credit management proces van een bedrijf kan vanop afstand beheerd worden en dit met de nodige transparantie naar onze klant toe.

Pexels pixabay 267507
"Ben je nog steeds niet benieuwd wat het geheime ingrediënt is van deze succesformule?"

Als we mogen citeren van onze bestaande klanten, kunnen we met trots vertellen dat zowel de DSO als de klantentevredenheid aanzienlijk zijn verbeterd. Nooit hadden ze gedacht dat hun resultaten en hun Cash Flow zo in de positieve zin de lucht in zou gaan. Dus ik vraag het aan jou… Ben je nog steeds niet benieuwd wat het geheime ingrediënt is van deze succesformule?

Joost Sacré, de manager met jarenlange ervaring als gerechtsdeurwaarder en zijn connecties binnen de juridische wereld, stel je met veel plezier en vol passie zijn unieke filosofie voor.

Dus de volgende keer dat je mij aan de lijn hebt, zal je me dan nog afwijzen?

Of plan je graag eens een gesprek in?

Wij gebruiken je gegevens enkel in het kader van dit bericht en houden deze een week bij. We willen je graag persoonlijk aanspreken en vragen hiervoor optioneel je naam.
Microsoft Teams image 3