Onze diensten

In Care & Col­lect vindt u een part­ner die u bij­staat door­heen de hele innings­fa­se van uw opge­maak­te facturen. 

Lycs architecture U2 BI3 G Mn SSE unsplash

Befo­re You Collect

VAN DATUM FACTUUR TOT VERVALDAG FACTUUR
  1. Versterk de relatie met uw klanten
  2. Krijg feedback van uw klanten
  3. Voorkom toekomstige betalingsproblemen
  • Kort en efficiënt op de bal spelen voor een optimaal resultaat, doen we in de periode tussen factuurdatum en de vervaldag door proactief de betalingen ‘sturen’. Zo kunnen we snel mogelijke problemen detecteren en een gepaste oplossing aanbieden.
  • Daarnaast werken we aan een positieve klantenrelatie.
  • Deze fase eindigt op de vervaldag van de factuur, het moment dat de factuur opeisbaar is geworden.
  • Wij contacteren uw klanten op alle mogelijke manieren, zelfs per sms als u dat wenst.

You Col­lect

Van vervaldag factuur +1 tot incasso of juridische fase
  1. Communicatie via telefoon, e-mail, brief, sms, ...
  2. Procedures en de toon van de communicatie naar uw keuze.
  3. Deze fase is volledig moduleerbaar naar uw wensen en noden.
  • Uw factuur is vervallen. Hoog tijd om aan de invordering te beginnen, want hoe korter u op de bal speelt, des te sneller uw klanten betalen.
  • Wij stellen u het meest effectieve traject voor: een eenvormige procedure die rekening houdt met de door u gewenste termijnen en toon van de communicatie. U mag rekenen op maatwerk gebaseerd op de filosofie en doelstellingen van uw bedrijf.
  • Voor een performant invorderingstraject houden wij rekening met deze zeer belangrijke elementen:
    • Type debiteuren: B2B of B2C, of toch B2G?
    • Relatie: eenmalige klanten of wederkerende klanten?
    • Filosofie: afweging tussen het innen van facturen en het in stand houden van de klantenrelatie.
    • Efficiëntie: wat zijn de optimale processen en procedures
  • Op basis van al deze elementen creëren we een invorderingstraject op uw maat. Care & Collect neemt de afgesproken acties voor haar rekening en zal ook de volledige opvolging van de dossiers verzorgen, in uw naam en voor uw rekening.

Court & Collect

GERECHTELIJKE FASE
  1. Aansturing advocaat en deurwaarder
  2. Transparante kostenstaat
  • Wij blijven uw centrale aanspreekpunt en sturen de gerechtsdeurwaarder en advocaat aan in uw naam en voor uw rekening:
    • Wij maken uw dossier op en versturen dit naar de gerechtsdeurwaarder met de vraag een laatste aanmaning voor dagvaarding te versturen naar uw debiteur, onder hoofding van de gerechtsdeurwaarder.
    • De dagvaarding zal worden opgemaakt en wij duiden een advocaat aan om u te vertegenwoordigen voor de rechtbank.
    • Nadat een vonnis werd uitgesproken gelasten wij ons met het lichten van de expeditie en zal de gerechtsdeurwaarder verzocht worden om tot gerechtelijke uitvoering over te gaan.
    • Wij sturen de gerechtsdeurwaarder aan voor de te nemen invorderingsmaatregelen en het antwoorden op eventuele vragen.
    • U kan op elk moment uw dossier online en in realtime opvolgen via onze beheerstool.
  • Maar Care & Collect gaat nog verder:
    • Bij een collectieve schuldenregeling zorgen wij in uw plaats dat de schuldvordering correct wordt overgemaakt aan de collectieve schuldenregelaar. Wij maken het dossier pas terug naar u over na ontvangst van het afbetalingsplan zoals bepaald door de rechtbank.
    • Faillissementen & Wet Continuïteit Ondernemingen (WCO): we ondernemen alle nodige acties om de schuldvordering in te dienen en staan garant voor eventuele andere taken (bv. terugvorderen van goederen).
    • Care & Collect is niet alleen werkzaam in België, maar ook in heel Europa. Onze meertalige medewerkers voeren hun opdracht dus ook uit tot buiten de landsgrenzen.
Discover more
Rectangle 9

Wens je persoonlijk advies? Neem contact op!